تبلیغات در یوتیوب

تبلیغات در یوتیوب

به کمک سرویس تبلیغات در یوتیوب، این شانش را خواهید داشت که در پربازدیدترین و مرتبط ترین ویدیوها به زمینه کاری خود، خدمات خود را معرفی کنید. به کمک سرویس تبلیغات در یوتیوب، این شانش را خواهید داشت که در پربازدیدترین و مرتبط ترین ویدیوها به زمینه کاری خود، خدمات خود را معرفی کنید. این سرویس به شما کمک می‌کند تا در کوتاه ترین زمان، مشتریان هدف خود را چند برابر کنید. تبلیغات در یوتیوب در چهار نوع Skippable, Non-skippable, Discovery و Bumper ارائه می شود که مشاورین ثمین ادوردز، همراه شما هستند تا بهترین و مناسب ترین نوع تبلیغات را انتخاب بفرمایید.

چرا باید از تبلیغات در یوتیوب استفاده کنیم؟

نمایش تبلیغات بصورت رایگان

بازدهی بالای تبلیغات

تقویت برندسازی

نمایش در میان پربازدیدترین ویدیوها

تبلیغات در یوتیوب چیست؟

تبلیغات در یوتیوب به معنای نمایش تبلیغات در ویدیوهایی است که کاربران در سایت یوتیوب تماشا می‌کنند. این تبلیغات می‌توانند به صورت ویدیویی باشند که قبل از شروع ویدیو اصلی پخش می‌شوند، به عنوان تبلیغات “پیش‌نمایش” یا “پیش‌نمایش قبل از ویدیو”، یا به صورت تبلیغاتی کوتاهتر در ابتدا، در نیمه‌ی ویدیو یا در انتهای ویدیو نمایش داده می‌شوند. تبلیغات در یوتیوب بر اساس مدل تبلیغ‌گری “Pay Per View” (PPV) عمل می‌کند، به این معنی که تبلیغ‌ها به تعداد مشاهده‌ها یا تعداد کلیک‌ها پرداخت می‌شوند. تبلیغات در یوتیوب در دو نوع انجام می شود که عبارتند از:

تبلیغات Display: این نوع تبلیغات شامل نمایش بنرها، تصاویر و متن‌ها در قسمت‌های مختلف صفحه یوتیوب است. ممکن است در بالای صفحه، در کنار ویدیوها، در پایین صفحه یا در قسمت‌های مرتبط با محتوای ویدیو نمایش داده شوند. تبلیغات ویدیویی: این نوع تبلیغات شامل نمایش ویدیوهای تبلیغاتی قبل از شروع ویدیوهای اصلی است. این ویدیوها می‌توانند تا ۳۰ ثانیه طولانی باشند و کاربران عادهً این ویدیوها را می‌توانند پس از ۵ ثانیه اول آنها را ببندند یا ادامه دهند.

در حالت‌های خاص، تبلیغاتی که قبل از ویدیوهای کوتاه (مانند ویدیوهای درون قسمت‌های “YouTube Shorts” یا “یوتیوب کوتاه”) نمایش داده می‌شوند، ممکن است محدودیت‌هایی در زمان نمایش داشته باشند. با توجه به الگوریتم یوتیوب، تبلیغات مرتبط با محتوای ویدیوهایی که کاربران در حال تماشای آن‌ها هستند، نمایش داده می‌شوند. این امر به تبلیغ‌دهندگان کمک می‌کند تا تبلیغات خود را به جمعیت هدف مورد نظر خود هدایت کنند و نتیجه‌ای بهتر از نظر بازدهی بدهند.

محل نمایش تبلیغات در یوتیوب

تبلیغات در یوتیوب در چندین محل مختلف نمایش داده می‌شوند. در ادامه، برخی از محل‌های اصلی نمایش تبلیغات در یوتیوب را برای شما ذکر می‌کنم:

تبلیغات قبل از ویدیو (Pre-roll ads): این نوع تبلیغات، ویدیوهای تبلیغاتی هستند که قبل از شروع ویدیوهای اصلی که کاربران می‌خواهند تماشا کنند، پخش می‌شوند. این تبلیغات به صورت پیش‌نمایش ویدیویی در زمان بارگذاری ویدیو اصلی نمایش داده می‌شوند. تبلیغات در حین ویدیو (Mid-roll ads): این نوع تبلیغات در نیمه‌ی ویدیوها پخش می‌شوند. بنابراین، کاربران بین ویدیوها در حین تماشای ویدیو اصلی با تبلیغات مواجه می‌شوند. معمولاً این نوع تبلیغات پس از یک مقدار زمانی معین پخش می‌شوند، مانند درصدی از طول کل ویدیو یا در زمان مشخصی در ویدیو.

تبلیغات پس از ویدیو (Post-roll ads): این نوع تبلیغات بلافاصله پس از پایان ویدیو اصلی پخش می‌شوند. زمانی که کاربران ویدیو اصلی را تماشا کرده و آن به پایان رسیده است، تبلیغات پس از ویدیو نمایش داده می‌شوند. تبلیغات در بنر و نوار کناری (Display ads): این نوع تبلیغات شامل نمایش بنرها، تصاویر و متن‌ها در قسمت‌های مختلف صفحه یوتیوب است. این تبلیغات معمولاً در بالای صفحه، در کنار ویدیوها، در پایین صفحه یا در قسمت‌های مرتبط با محتوای ویدیو نمایش داده می‌شوند.

سوالات متداول درباره تبلیغات در جیمیل

چگونه هزینه تبلیغات در یوتیوب محاسبه می‌شود؟

هزینه تبلیغات در یوتیوب بر اساس مدل تبلیغ‌گری “Pay Per View” (PPV) یا “Pay Per Click” (PPC) محاسبه می‌شود. در مدل PPV، تبلیغ‌دهندگان بر اساس تعداد بازدیدها یا مشاهده‌ها، هزینه پرداخت می‌کنند. در مدل PPC، هزینه بر اساس تعداد کلیک‌هایی که روی تبلیغات کاربران صورت می‌گیرد، محاسبه می‌شود.

آیا می‌توانم کمپین تبلیغاتی خود را هدفمند کرده و به یک گروه خاص از کاربران یوتیوب نمایش دهم؟

بله، شما می‌توانید کمپین تبلیغاتی خود را هدفمند کنید و به یک گروه خاص از کاربران یوتیوب نمایش دهید. در Google Ads، شما می‌توانید با استفاده از فیلترها و تنظیمات دقیق، از جمله جغرافیا، سن، جنسیت و علایق کاربران، تبلیغات خود را به گروه‌هدف مورد نظر هدایت کنید.